Skip to main content

Elimineer afleidingen: markeer e-mail als ‘gelezen’

Elimineer afleidingen: markeer e-mail als ‘gelezen’

In de workshop hebben we het ook wel over de hele coole regel. Als je echt van je afleiders af wilt, markeer dan alle berichten als “gelezen” zodra ze binnenkomen. In de workshop heb je er mogelijk over getwijfeld. Nu je wat Speedmailing ervaring hebt opgedaan is het misschien een mooi moment daar opnieuw naar te kijken.

Een belangrijk onderdeel van Speedmailing gaat over het verwijderen van afleiders en het vasthouden van focus op je belangrijkste taak. Je ervaart het waarschijnlijk als prettig om minder afleiding van binnengekomen e-mail notificaties te krijgen. Maar, kijk je nog steeds naar het aantal ongelezen berichten in je Postvak IN wanneer je aan je eigenlijke taken in Outlook werkt? Dat is een grote afleider. Gelukkig kunnen we daar wat aan doen. We helpen je met deze tip om je focus nog verder aan te scherpen.

De enige manier om deze afleider te verwijderen is om ongelezen mail te verbannen.

Dat klinkt misschien eng, maar eigenlijk is het heel passend. In het Speedmailing systeem maken we ons geen zorgen over ongelezen berichten. We weten dat we ons Postvak IN regelmatig checken om de grip op ons werk te behouden. En wanneer we e-mails in ons Postvak IN hebben gelezen, worden ze toch direct gesorteerd en in de juiste map geplaatst. De indicatie “ongelezen” heeft hierdoor geen toegevoegde waarde meer en is overbodig.

Ben je er klaar voor? Zo doe je dat:

 

  • Klik op het tabblad Bestand.
  • Klik op Regels en waarschuwingen beheren .
  • Klik in het dialoogvenster Regels en waarschuwingen, op het tabblad E-mailregels, op Nieuwe regel.
  • Selecteer bij Stap 1: het sjabloon dat je wilt gebruiken – “Berichten controleren als deze aankomen” – uit de sjabloonverzamelingen, klik dan op “Volgende”.
  • Selecteer “Met mijn naam in het vak Aan of CC”, klik “Volgende”.
  • Bij “Wat wilt u met het bericht doen?” Selecteer “markeer het bericht als urgentie”. Klik dan op het onderstreepte urgentie en wijzig dit in “gelezen”. Klik “Volgende”.
  • Voer een naam in voor de regel en schakel bij Stap 2: ‘stel regelopties in de selectievakjes in’ voor de gewenste opties. Klik op “Voltooien”.

Zo. En nu wordt je bij het werken in je mailbox niet meer gestoord door inkomende berichten. Lekker, toch?

 

Meer artikelen …